
Legea 544/2001
Unul dintre drepturile fundamentale ale cetăţenilor României garantat prin intermediul Constituţiei este dreptul de a avea acces la informaţii (articolul 31) iar adoptarea Legii 544/2001 privind liberal acces la informațiile de interes public a creat premizele respectării acestui drept.
Legea 544/2001 reglementează modul în care cetăţenii pot solicita instituţiilor şi autorităţilor publice (inclusiv regiilor autonome) informaţii publice produse sau gestionate de către acestea,informații pentru care există obligativitatea publicității, fie prin afișare la sediul fiecărei entități fie prin mijloace de informare în masă precum pagina de internet proprie,informații care la rândul lor,pot fi oferite din oficiu sau la cerere.
Informațiile de interes public mediatizate din oficiu de Direcția Serviciilor Publice sunt următoarele:
Nr.crt
|
Denumire
|
Document
|
---|---|---|
1. | Organizarea de servicii publice în orașul Ianca | Document |
2. | Înființarea Serviciului Public Ianca | Document |
3. | Înființarea Direcției Serviciilor Publice Ianca | Document |
4. | Organizarea juridică a Direcției Serviciilor Publice Ianca | Document |
5. | Regulament privind organizarea serviciului public de salubrizare în U.A.T Ianca | Document |
6. | Caiet de sarcini al serviciului de salubrizare in U.A.T Ianca | Document |
Nr. crt
|
Denumire
|
Document
|
---|---|---|
1. | Organigramă și stat de funcții | Document |
2. | Compartiment financiar | Atribuții |
3. | Compartiment relaţii publice | Atribuții |
e) Sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil
g) Lista cuprinzând documentele de interes public
h) Lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate, potrivit legii
Informațiile disponibile,la cerere, se regăsesc în lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate de compartimentele Direcției Serviciilor Publice.Accesul la această categorie de informații se face în baza unei CERERI scrise sau verbale,pentru care nu există obligativitatea motivării și care este evidențiată într-un registru special.În funcție de complexitatea informației, răspunsul este formulat în termen de 10 până la 30 de zile de la data înregistrării cererii,iar în cazul unui refuz,motivat obligatoriu,comunicarea trebuie să se consume în termen de maximum 5 zile.
Pentru condiții necorespunzătoare privind formularea răspunsului (răspuns incomplete sau comunicare cu întârziere) solicitantul are posibilitatea de depune o reclamație administrativă,menționând justificat legislativ de ce răspunsul primit nu este conform legii.
Procedura creează solicitantului și posibilitatea de a acționa în instanță entitatea publică în cazul unui refuz nejustificat de acces la informațiile de interes public.
În plus,în conformitate cu prevederile Constituției privind dreptul la petiționare (articolul 51),puteți depune astfel de petiții vizitând website-ul Direcției Serviciilor Publice.